top of page
Caută

Berry Acai Bowl

Bolurile de acai sunt micul dejun, brunch-ul sau gustarea perfecta și sănătoasa pentru tine și familia ta. Este făcut cu fructe de padure (super-fructe) si pudra de acai și ar putea fi ușor prietenos cu veganul și fără lactate. Vă voi arăta diferite tipuri de rețete de boluri de acai si tot ce trebuie să știți despre bolurile de acai de casă.


Ce este Acai?


Mulți dintre voi v-ați întrebat ce este cu adevărat acai? Acai se referă la boabele de acai care arată ca afinele sau ca strugurii (după părerea mea), deoarece fructul este mic, rotund și negru-violet.

Este originar din jungla amazoniana, mai exact din Brazilia, Peru, Venezuela, Columbia, Bolivia, Surinam.

Fructele de acai sunt cunoscute ca un superaliment (superfruct) care conțin o mulțime de antioxidanți și au o putere de stimulare a sistemului imunitar uimitoare.

Acai bolul cu fructe de padure este un fel de smoothie, gros și rece, presarat cu diferite toppinguri. Este un fel de mâncare foarte simplu, în care ingredientele principale sunt pudra de acai și fructele de padure congelate.

Gustul smoothi-ului de Acai cu fructe de padure este foarte proaspăt, cremos, delicios și face micul dejun obișnuit mai sănătos decât era înainte.


Care sunt beneficiile pentru sănătate ale Acai-ului?


Brazilienii au numit acai-ul „Beauty Berry”, datorită beneficiilor sale pentru sănătate din interior spre exterior.

Fructul de acai este bogat în:

• Antioxidanți: intaresc sistemul imunitar și protejeaza celulele împotriva radicalilor liberi. Au un rol important în bolile de inimă, cancer, colesterol și îmbătrânire.

• Fibre: ajută să rămânem satui pentru o perioadă lungă de timp, ceea ce ajută, de asemenea, la pierderea în greutate și la menținerea glicemiei constante. Are un rol important si benefic in sustinerea digestiei.

• Grasimi si omega sanatoase: un risc mai scazut de boli coronariene si imbunatatesc colesterolul prin mentinerea unor niveluri sanatoase de HDL.

• Aminoacizi esențiali: îmbunătățesc aspectul si calitatea părului și pielii și ajută la menținerea mușchilor, oaselor, inimii și nervilor puternici și sănătoși.

• Nutrienți: asigură energia.




Ingrediente principale:


• Pudra de acai sau piure de acai congelat (daca gasesti la magazin si astfel vei obtine un smoothie si mai gros). De cele mai multe ori folosesc pudra de acai, deoarece pentru mine cea congelata fiind mai greu de gasit in magazin.

• Fructe congelate: congeleaza orice amestec de afine, căpșuni, mure sau zmeură.

• Banana congelata: poti folosi una proaspata, dar congelata este mai cremoasa. Bananele sunt in mod natural super dulci si pline de potasiu.

• Orice fel de Lichid: ex. lapte (pentru un plus de proteine), iaurt (pentru cremozitate cremos) sau sucul preferat de fructe.

• Opțional: puteți adăuga unt de arahide, pudră proteică – tot pentru echilibrul nutrițional.



Toppinguri:


• Granola de casă

• Semințe (semințe de chia, cânepă, dovleac, semințe de floarea soarelui sau fulgi de cocos)

• Nuci (nuci pecan, caju, migdale, fistic, alune)

• Fructe proaspete feliate (mango, banana, capsuni, fructul pasiunii, ananas, kiwi, piersici, afine, zmeura)

• Unt de migdale, unt de arahide

       Sfat: un lucru uimitor este că pentru topping poți adăuga orice dorește inima ta.


Cum se fac bolurile de acai:👩‍🍳

1. Congeleaza fructele (complet congelate, fructele congelate din comert vor funcționa la fel de bine).

2. Începeți să pregătiți toppingurile.

3. Intr-un blender adauga fructele congelate, pudra de acai, laptele, iaurtul sau ce fel de lichid preferi si mixeaza pe cat posibil.

4. Continua să amesteci până la omogenizare, adăugând lichid suplimentar când este necesar.

5. Împărțiți în boluri și acoperiți cu toppingurile preferate.

       Sfat: Cel mai bine este de savurat imediat, pentru că usor usor va incepe sa se topeasca




Cum să faci un acai smoothie bowl vegan?


Poti face cu ușurință bolul tau de acai vegan, sărind peste laptele de vacă și iaurt.

• Înlocuieste laptele de vacă cu lapte vegetal sau orice fel de suc natural din fructul preferat.

       

Ex.  lapte vegetal:

• Cereale: lapte de ovaz, lapte de orez

• Pseudocereale: lapte de quinoa

• Leguminoase: lapte de arahide, lapte de soia

• Nuci: lapte de migdale, lapte de caju, lapte pecan, lapte de alune, lapte de fistic, lapte de nuca

• Fructe: lapte de cocos

 

• Foloseste un iaurt pe bază de plante (de ex. iaurt din lactate din soia sau nucă de cocos)

• Citeste cu atenție ingredientele: ex. Dacă ați folosit granola cumpărată din magazin, aceasta poate fi îndulcită cu miere. Mai bine folosești propria ta granola facuta in casă.







Este cu adevarat sanatos un Acai Smoothie?

 

Depinde atât de mult de ce se adaugă în compozitia lui, deoarece acest lucru va determina cât de sănătos este. Dacă este făcut doar cu fructe și legume proaspete, atunci este absolut super sănătos.

De asemenea, mai mult decât atât, adăugarea de lapte vegetal neîndulcit, cum ar fi laptele de migdale, laptele de ovăz sau iaurtul grecesc, va face ca bolul tău sa fie unul foarte hrănitor și sănătos.

Cu siguranță, este foarte important să evitați adăugarea unei surse mari de zahăr, cum ar fi sucurile ca bază sau utilizarea fructelor confiate ca topping.

Un bol de acai fără topping conține aproape 250 de calorii: 10 grame de grăsime, 30 de grame de carbohidrați, 7 grame de fibre, 20 de grame de zahăr, 7 grame de proteine, dar apoi vin și toppingurile.

Pentru mine, cantitatea de zahăr dintr-un bol de acai nu este de fapt o problemă atâta timp cât provine din fructe proaspete.

Sfaturi și trucuri pentru Smoothie Bowl de Acai delicios!

• Foloseste banane coapte: acestea sunt mult mai dulci și sunt mult mai aromate.

• Foloseste felii de banane și bucăți mici de fructe: se vor amesteca mai ușor și cu cât trebuie să amesteci mai puțin, cu atât acai smoothie-ul va fi mai gros și mai cremos.

• Foloseste cel putin 2 tipuri de fructe in acai, pe langa banane.

• Bol cu acai vegan: este ușor să faci un bol cu acai vegan, sărind peste miere și sărind peste laptele de vacă și iaurt.

• Adaugă avocado: plin de grăsimi bune, este cremos și foarte ușor de amestecat.

Cu acest smoothie bowl de acai, cel mai bun lucru este că poți experimenta mult, de la tipul de lapte și lichid pe care îl folosești, până la toppingurile și fructele tale preferate.

Imaginația ta este limita! Deci haideți să fim creativi!

 

Pentru Tine,

   Familia ROOTGOODIES!

133 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Raw Bar

Comments


bottom of page